نظر سنجی

نظر شما در رابطه با کیفیت عملکرد مرکز چیست ؟

  • به وب سایت مرکز آموزش جامع علمی - کاربردی بنیاد شهیدوامور ایثارگران استان گیلان خوش آمدید. جمعه 28 خرداد 1389

نشست رئیس و معاونین واحد استانی و روسای مراکز آموزشی علمی کاربردی استان گیلان با جناب آقای هاشم نیا، استاندار محترم استان گیلان


به مناسبت بیستمین سال تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، رئیس و معاونین واحد استانی و روسای مراکز آموزشی علمی کاربردی استان گیلان با جناب آقای هاشم نیا، استاندار محترم استان گیلان دیدار کردند.

در این دیدار که در روز دوشنبه مورخ 3/8/91 در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، در ابتدا جناب آقای دکتر قاسمی زاد، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان، ضمن تشکر از استاندار گرامی، جناب آقای هاشم نیا، خلاصه ای از تاریخچه و ساختار آموزشی این دانشگاه را بیان نموده و افزود: هدف این دانشگاه استقرار نظام آموزشی مهارتی و تبیین دانش در کنار مهارت آموزی دانشجویان می باشد.

ایشان با اشاره به تاسیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: اساسنامه این دانشگاه در 18 مهرماه 71 به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده و نهایتا در سال 73 این دانشگاه تاسیس شد. وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی پس از گذشت 20 سال از تاسیس آن، با بیش از 460 هزار دانشجو، 942 مرکز آموزش فعال، حدود 50 هزار مدرس و بیش از 400 هزار دانش اموخته دارد، اظهارداشت: این دانشگاه در سطح کشور یکی از مهمترین فعالان عرصه علم و مهارت آموزی محسوب می شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان در ادامه افزود: دانشگاه علمی کاربردی از سال 74 با یک رشته در گیلان تاسیس شد و در حال حاضر با 31 مرکز به فعالیت خود ادامه می دهد.

ایشان تلاش این دانشگاه را آماده سازی دانشجویان از لحاظ مهارتی برای محیط کار دانسته و تصریح کردند: دانشگاه جامع علمی کاربردی با مشارکت و تعامل با نهادها ، سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور سعی در تربیت نیروی انسانی فناور و متخصص در زمینه های مختلف دارد تا بتوانند از این قشر از دانشجویان که مهارت لازم را در کنار دانش تئوری آموخته اند، استفاده نموده و گام بزرگی در جهت تبدیل علم به ثروت بردارند.

در ادامه جناب آقای هاشم نيا استاندار گيلان گفت : علاقمندي نسبي مردم گيلان به آموزش بسيار قابل توجه است و مردم گيلان را مي توانيم مصداق مردم يادگيرنده بناميم. مردم گيلان 70 درصد از درآمد خود را در سبد آموزشي فرزندان خود هزينه مي کنند و اين دانشگاهها هستند که بايد به اين يادگيري ها و آموزش ها جهت بدهند .

استاندار گيلان با تأکيد براين مطلب که مدرک بايد متناسب با نياز جامعه ما باشد تأکيد کرده و گفت : پايه دانشگاه علمي کاربردي برکارآفريني و مهارت آفريني بنا شده و  بايد متناسب با بازار کار آموزش هاي عالي و كاربردي در دانشگاهها هدايت و مديريت شود .

وي افزود : کيفيت و نوع آموزش نبايد در سطح داشتن مدرک تحصيلي يا رشته هاي تحصيلي متوقف شود بلکه بايد کيفيت و نوع آموزش ، کار آفريني باشد و دانشگاههاي علمي کاربردي بهترين محل براساس بازار کار است كه اين هدف را دنبال مي كند .

وي تأکيد کرد : بسياري از دانش آموختگان اين دانشگاه بسياري از مشکلات ما را در بخش اقتصاد و توليد حل خواهند کرد زيرا نيروهاي دانش آموخته اين مراکز مستقيم به محل هاي کار مورد نياز جامعه هدايت مي شوند و اشتغال لازم و مفيد را بوجود مي آورند  .

استاندار گيلان با تاكيد به اين نكته كه آموزش بايد اقتصادي باشد ابراز داشت : با توجه به نياز کشور ، آموزش افرادي علمي و توانمند که مهارتهاي عملي و فني لازم را در جهت توسعه و رفع نيازهاي کشور در جوانب مختلف داشته باشند بايد از سوي دانشگاهها  و مراكز علمي بازار سنجي شده و سپس به ارايه آموزش هاي لازم به آنان همت گمارده شود تاتناسب ميان آموزش و بازار كار بوجود آيد .

تاريخ ارسال: دوشنبه 8 آبان 1391
نویسنده: روابط عمومی سازمان
بازدیدها: 2858 بار     نسخه قابل چاپ